Thanks ! anda yang ke :

I CARE

13.12.11

MEMBEBEL #1



assalamualaikum
ohsem people sekalian. lets think. kalau kita tak salah, buat apa kita nak bertindak macam orang salah kan? being someone older or someone who has power tak bermaksud seseorang tu kena put their ego on the roof top kan? even a leader pun kna tahu apa itu seeking for apologize if they make mistakes. i won't care if you have problems with some people as long as kau tak ganggu aku. tapi bila telah kantoi, aku sangat kuciwa. kuciiiiwaaaaaa. people respect you gila gila but in the other hand, kau burukkan diorang. apekah? adakah tidak cukup attention? kurang kasih sayang? duhh, it is not the right way lahhh. even budak budak pun boleh fikir.

kalau tak salah, kenapa menyorok? kalau kau betul, be it. tak payah blame orang lain. bila terserempak, menyorok. kemudian sindir kuat2 bagi orang dengar. haha hadoi hilang respect aku. nampak moto aku je, terus pecut kereta, lari. apekah? aku sikit punye comel pun kau takut. haha. bukan aku nak makan kau kalau betul kau salah pun. me myself pun don't want to see you lah. hmm.

pertahankan lah diri kalau kau still rasa yang kau patut buat macam tu. cuma lepas ni, jangan lah bawak mulut ke sana sini fitnah orang. bila kantoi, kau reka cerita lain pulak. bawak cerita nabi ke dapat la jugak pahala. ni tak. when people are against you, find your own fault first, n apologize, bukan kau pegi bawak mulut. then lari lari bila kantoi. zee avi pun tak mcm kau. ehhh aku cili gak kang. haha. kadang kadang aku rasa benda ni lawak jugak. sebab aku tak sangka ada jugak orang macam ni. ape motif dia bawak mulut fitnah orang2 lain pun tak tahu lah. bahagia la kut. busukkah jiwanya? ntah. xbrani nk lbih2

therefore, moral of the story adalah, hidup jangan buat tahana kat orang. hidup kau tak aman nnt. lari sana lari sini. carik rezeki kena halal, jadi darah daging nanti tak berkat. kau buat lah apa pun, tapi jangan lah ganggu hidup orang lain yang sedia elok ni. aku tak cari pasal, so tak perlu kau libat kan aku. kawan kawan aku pun dah jangan kacau dah. go on with your life. kitorang takkan kacau kau. tq

astagfirullah. aku pun bnyk dosa. tapi aku harap dan aku cuba tak nak susahkan atau ganggu hidup orang lain. insyaAllah. amin! mintak maaf awal2.




1 comments:

masyitah.mohd.rosli said...

emonya dia pagi2 nie,,ehheheh,,,banyak bersabar dear,,,nie ujian ALLAH untuk kita,,,,