Thanks ! anda yang ke :

I CARE

17.12.11

CINTA AKAUN DAN ENGINEERING


assalamualaikum. aku terjumpa ni :)

:::Cinta si pelajar perakaunan :::


Aku akan meng-CREDIT cintaku padamu, bila kamu men-DEBIT untukku cintamu. Aku akan mencatat kisah cinta kita dalam sebuah JOURNAL, dan mem-POST-ing nya ke dalam LEDGER hatiku. Aku akan menjaga sebuah ACCOUNT cintamu, berdasarkan DOUBLE-ENTRY. Dengan cara ini kamu akan tahu BALANCE credit atau debit, dan AMOUNT dari cintaku
padamu.

Kemesraan kita tercatat dalam WORKSHEET. Kadang perlu kita lakukan ADJUSTING ENTRIES untuk menjaga cinta kita tetap kukuh. TRIAL BALANCE memperlihatkan bahwa kita serius satu sama lain, sebab TOTAL dari cinta kita ternyata satu dan sama.


Maka kita lakukan CLOSING ENTRIES saat kita setuju untuk menikah. PROFIT & LOSS statement, menyatakan apa yang telah terjadi kemudian, mari bersama-2 kita lihat BALANCE SHEET kita, apa saja ASSETS & LIABILITIES kita ..

:::Cinta si pelajar engineering:::


kasih ku cintaku INFINITI tiada BERKADAR SONGSANG 1/x. bilang lah baik2 y=mx+c cintaku ini. kebahagiaan kita bagai TRUSSES dan STRUCTURE. berdiri kukuh walau kadang lentur ditiup ANGIN KOMULONIMBUS yang datang dari BEARING yang berbeza.


akan aku simpan hati mu dalam FUME CHAMBER di hati ku. mengguna DARCY'S LAW EQUATION andai kau mengalirkan air mata pada MOMENT RINTANGAN yang kita lalui tak dapat dihalang oleh PERINTANG BOLEH LARAS.


aku takkan lari darimu dan mengFORCE kau menggunakan SOUNDMETER, PROTACTOR malah GPS sekalipun untuk mengesan ku. kerana kita seperti REINFORCEMENT yang teguh berdiri ketika bersama. oleh itu, marilah sama mengsepadukan VOLUME dan AREA hati kita melalui ikatan yang diredhai agar dapat kita merancang BILL OF QUANTITY bersama setelah TAKING OFF.


ahh tidak dapat lagi aku ungkap cintaku kerana ia nyata seperti DYNAMITE yang tak boleh dipecah meski mengguna BACKHOE atau ACIDIC SUBSTANCE.



aah. kitorang budak akaun n engineering..tapi setakat ni masih belum guna lagilah term term diatas. maybe lepas ni kot. terbelit lidah nak menyebutnye.



yang pic last ni saje nak letak. comey sangat haha. bam bam sangat comel!

till next time, bye :)


1 comments:

masyitah.mohd.rosli said...

sempoi laa ayat2 dia,,menarik sangat!!!hahahahha,,,,SAYA BUDAK AKAUN!!!