Thanks ! anda yang ke :

I CARE

25.10.11

LAMPU LAMPU BUNGA BUNGA



assalamualaikum.
rajin rajin la baca apa yang aku nak tulis masa time gila nih. dah masa time lagi cik aini ye.
aku sangat sukakan lampu. sebab bila aku tengok lampu lampu yang berkaler kaler aku akan jadi excited. tak tahu kenapa. maybe adrenalin aku ada problem kot. aku selalu tengok bunga api masa duduk di asrama SGGS dulu. sebab di Penang kat pulau, every celebration either chinese or malay, both akan ada bunga api yang sangat amazing. masa tu berangan akan ada bunga api yang naik dan form satu ayat : i love u aini! sounds ridikiles kan? tapi tu la minded budak2 aku dulu.

dulu masa bulan Ramadhan akan ada orang yang main bunga api. disebabkan bilik aku di asrama masa tu tingkat satu, aku dengan roomate aku akan lari ke tingkat paling atas untuk tengok bunga api secara live dan dekat. bila dah berjaga sampai ke tengah pagi, esok sahur tak bangun atau lebih tepat lagi malas. maka esok kelas time lab, selalulah kitorang basuh mata dengan distilled water. konon mengelak mengantuk dan menyegarkan mata time puasa. ish. teruknya aku dulu.

sampai lah aku pindah g mrsm kat jitra, dah takde lagi bunga api yang amazing macam di SGGS. except masa malam sambutan merdeka yang kitorang buat ramai2 di dewan. itupun kitorang tak sempat celebrate sebab ada gangguan anasir halus. melepasla aku nak tengok bunga api di jitra.

sekarang di arau, aku jadi excited bila tengok lampu banyak2 especially di istana Arau. sangat cantik. masa tu lupa masalah sekejap. dan sekarang aku betul2 harap ada lampu2 cantik dan bunga api yang amazing yang boleh aku tatap secara live. orang yang tahu aku sangat sangat suka lampu lampu macam ni seingat aku ada seorang ja yang tahu. sebab keadaan akan jadi lebih bermakna kalau dia ada. dia buat lampu yang aku tengok jadi lebih cantik dan meaningful.

thanks membaca repekan aku ni. mesti korang tak faham kenapa aku suka lampu lampu dan bunga api kan. aku pun tak faham. yang aku tau, aku suka lampu lampu dan bunga api. sekian.








0 comments: